söndag 29 januari 2012

African Market Place: Hello Africa

Jag och min äldre son var idag på Frölunda torg och kollade på denna härliga show! Här nedan kommer lite bilder på tillställningen, Tyvärr fick jag inte upp filmklippen, lyckas jag så kommer de upp vid ett senare tillfälle i det här inlägget.

Det var under det här framträdandet jag kom.
Det var en härlig stämning under hela tiden jag var där. Folk dansade och klappade händer till riktigt härliga rytmer. Körde lite olika stilar med en bra blandning. Är du intresserad så finns Edo Bumba så finns hans skivor här (Spotify krävs).

Här spelas det Taube på Afrikanskt vis.
Mer folk = mer fart!
Senare fylls scenen och finalen börjar. Då blir det fullt med dansare och takten ökar.

  
Här är börjar finalen ta fart, strax efter är scenen full av dansare 

Runt om den stora scenen så finns bord med hantverk som kläder i Afrikanska tyger, prydnader, smycken, instrument m.m. 

Medan finalen är i full gång så får grabben spring i benen och vill själv testa på. Han hittar en trummkompis och de spelar för fullt! Musik och god stämning överallt! 

Barnen blir inspirerade och experimenterar lite med ljuden
Detta var en försmak på vad som komma skall då det i Juni månad kommer hållas en stor tillställning i Göteborg och heter African street festival. Musik+ kommer meddela mer från det när det datum är officiellt.

***

Vill avsluta detta med meningen min son, 2år, sa när vi tackat Edo Bumba för en bra spelning.

"Pappa dom sjungade jättefint!"

***
Gustaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar