söndag 20 maj 2012

Nyhetsbrev v.20 - Nytt inslag på bloggen

Unicef:
Som ni läste förra veckan så skerv jag om Unicefs bloggkampanj som resulterade i 450 000 vaccin. Nu har SB valt att vara "bloggare för varenda unge". Vilket innebär att jag kommer få info om Unicefs kommande kampanjer för bloggare och hjälpa dom med att sprida deras budskap och hjälpa barn jorden runt.

Planerat åldrande - Ett hot mot människa och miljö:
I veckan kollade jag på dokumentären The light bulb conspiracy efter att ha blivit tipsad om den på Google+. Jag har under en tid tänkt skriva en artikelserie, men har inte vetat vad den ska handla om. När jag fick se denna dokumentär så visste jag genast att detta skulle bli en del av serien. Men i själva verket så va det så omfattande att detta ämne blev serien. Det blev en serie inlägg som handlar om produktutformning, konsumtion och dess baksidor. I denna serie kommer SB ta upp historien bakom konsumtionssamhället, varför en relativt ny produkt slutar att fungera, hur viktigt det är -för dagens samhälle- att byta upp sig från sin 1 år gamla mobiltelefon och hur 5 åriga barn i bl.a. Ghana andas in gifter varje dag för att komma åt några gram koppar.
Detta är en serie i 5  delar där det kommer släppas en del varje Onsdag, med start nu på onsdag 23/5. SB har valt att dela upp serien i delar så det blir mer lättläst, hela serien kommer i slutet att slås ihop och hamna under en egen sida på bloggen.

Så kom gärna tillbaka hit på onsdag, det kommer även under onsdagarna komma ut ett stycke ur texten och länk till bloggen på SB:s sociala sidor. Så håll utkik efter SB loggan så du inte missar nått.

PS. Och glöm inte, tanken med SB är att det ska spridas ett viktigt budskap på internet som allmänheten behöver veta. Så hjälp gärna till att sprida serien på era sociala knytpunkter.DS.

***
Gustaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar