söndag 27 maj 2012

Nyhetsbrev v.21 - Det bjuds till fest


Denna vecka har varit fullspäckad från SB:s sida. Första delen i SB:s serie Planerat åldrande, hot mot människa och miljö har haft premiär och 4 till delar kommer komma varje onsdag framöver. Har varit i jakt efter bilder till serien och har fått ett väldigt varmt mottagande av vänliga människor på Google+ som har erbjudit sina bilder och erbjudit sig att ta nya biler, ett stort tack till er!

I vintras skrev jag om mitt besök på African street market på Frölunda torg utanför Göteborg. Det arrangerades av Yennenga Networkern Edo Bumba och blev en riktig fest med musik och dans med marknad bevis scenen. Nu är det dags igen, fast i centrala Göteborg.
Har du inget planerat den 2:a juni (nu på Lördag) så tycker jag du ska ta med dig ett glatt humör och bege dig till Bältespännarparken i Göteborg kl: 13:00 - 18:00. Där kommer det bjudas på Musik, dans, mat, körsång, modevisning m.m. Inträdet är gratis och alla är bjudna! Edo Bumba band kommer spela och det kommer komma nationella som internationella artister och förgylla centrala Göteborg med härliga rytmer.
Jag ska göra mitt bästa för att ta mig dit en sväng och kommer bjuda på bilder och lite info för er som inte lyckas ta er dit.
Har du inte möjlighet att ta dig till Göteborg så kommer Edo Bumba och hans sällskap åka runt till lite olika städer i Sverige och bygga upp tillställningar senare år. De städer han kommer åka till är Halmstad 8:e September, sen Malmö, Jönköping och Borås utan datum.

Välkommen tillbaka på Onsdag för att läsa nästa del av SB:s serie om konsumtion och planerat åldrande på produkter. Fram tills dess önskar jag er en trevlig vecka!

***
Gustaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar